Vanliga frågor

Var levererar Dserva? 

Vi levererar just nu endast i Stockholms området

 

Kostar leveransen något? 

Det tillkommer frakt på alla leveranser om inget annat avtalats.

 

Hur reklamerar jag? 

Om du är missnöjd med din vara, leveransen eller servicen som Dserva tillhandahåller kontakta kundservice direkt så löser vi det.

 

Mail: info@dserva.se 

 

Skicka in bild/bilder på din vara med ditt namn samt telefon nummer. 

 

Vilka dagar levererar ni? 

Vid beställning till företag så kommer vi överens om en dag & tid som passar 

Vid leverans till privat personer så sker dessa leveranser normalt på måndagar & fredagar, efter överenskommen tid.

Men vi är flexibla, kontakta oss med önskemål så kan vi eventuellt lösa det.

När måste Dserva senast ha din order för leverans? 

Du måste ha lämnat in orden senast 12.00 dagen innan leverans. 

Söndag: 12:00 för leverans på måndag. 

Torsdag: 12:00 för leverans på fredag. 

Vad händer om den vara jag beställt skulle visa sig vara slut i lager? 

Vi kommer då att kontakta kunden och informera om detta så fort som möjligt och då erbjuda alternativa varor om dessa finns men om detta inte är möjligt så tas varan bort från ordern. 

Hur betalar jag? 

Betalning företag sker via faktura vid abonnemangs beställning. Vid frukt och grönsaks beställningar så kan dessa betalas via Swish alternativt faktura.

Betalning privatperson sker antingen direkt på hemsidan med konto kort, kredit kort eller manuellt betalning direkt vid dörren. Vi använder oss då utav Swish samt kontant betalning. På Dserva betalar du säkert med ditt kontokort och ditt kortnummer lagras aldrig på servrarna på Dserva. 

Vad händer om jag missar en leverans? 

Vid leverans till privatperson gäller följande: Om vi har kommit överens om en tid och ingen är hemma då kommer chauffören att ställa dina varor utanför dörren. Ansvaret och risken för varorna kommer då att övergå till dig när de avlämnats. Om manuell betalning har valts och ingen är hemma vid leverans kommer då en faktura att skickas ut till dig som kund. 

Vid leverans till företag gäller följande: Om vi inte kan nå företaget vid överenskommen leveranstid så kommer varorna i första hand att lämnas i reception, i andra hand så kommer varorna att lämnas i anslutning till platsen, om möjlighet finns så kommer vi att ta med varorna tillbaka för att sedan leverera varorna nästkommande dag. (Mot en extra utkörnings avgift.)

Har ni någon expeditionsavgift? 

En expeditionsavgift på 49:- tas ut vid missad leverans då en pappersfaktura skickas ut. Om E-faktura är möjlig så tar Dserva inte ut någon expeditionsavgift.

Saknar du en vara i vårt sortiment?

Saknar du en vara här på Dserva.se? Vi strävar efter att förnya vårt sortiment och uppskattar alla tips!

Skriv gärna till oss vilken vara du önskar att vi ska ta in på: 

 

info@dserva.se

Hoppas att du hittat svar på din fråga här annars är du välkommen att kontakta oss!